- بالابر برقی که برای حمل نفر مورد استفاده قرار میگیرد باید فوق العاده ایمن و استانداردهای لازم حتما روی آن پیاده شود به هیچ عنوان نباید از قطعات غیر استاندارد که برای بالابر های حمل بار استفاده میشود در این نوع از بالابر ها مورد استفاده قرار داد . در واقع نباید بخاطر کم کردن قیمت بالابر از ایمنی آن کاست .
- در بالابر های نفری حتما باید از قرقره با قطر بسیار بزرک بالای 25 سانتیمتر استفاده کرد که حدا اقل بصورت 4 لا مورد استفاده قرار بگیرد . در واقع اولین نکنته در ایمنی بالابر قرقره قطر بزرگ هست
- قرقره با قطر بزرگ باعث عمر طولانی سیم بکسل میشود در واقع قرقره هر چه قطرش بیشتر شود عمر سیم بکسل های آن بالابر بیشتر خواهد شد.
- دو مین مسئله استفاده از سیم بکسل ها با کیفت بالات نتاب هست و علوه بر استفاده از سیم بکسل های بسیار با کیفیت باید حد اقل در بالابر نفری 4 لا بیشتر مورد استفاده قرار گیرد . در بالابر های مصالح تنها از یک سیم بکسل استفاده میشود در بعضی هم دو عدد سیم بکسل اما در بالابر های نفری حتما باید از دو چهار عدد یا بیشتر سیم بکسل استفاده قرار میگید تقریبا شبیه آسانسور که معمولا 6 عدد سیم بکسل در اسانسور 4 نفری مورد استفاده قرار میگیرد و در بعضی هم بالاب 6 تا سیم بکسل و در بعضی موارد 4 یا 5 عدد هم مورد استفاد قرار میگیرد.
- سومین مسئله در بالابر های هیدرولیک استفاده از جک مناسب هست در ارتفاع زیر سه متر حتما از جک با شفت 45 میلیمتر باید استفاده شود و هر چه ارتفاع بالاتر رفت باید قطر جک را بیشار کرد مثلا برای زیر شیش متر شفت با قطر 50 یا 55 میلیمتری مناسب هست و در ارتفاع 9 متر قطر شفت 60یا 65 مورد استفاده قرار گیرد و در ارتفاع زیر 12 متر 70 یا 75 یا بالاتر مورد استفاده قرار داد و اخرین ارتفاع بالابر های هیدرولیک 12 متر هستند و بالابر های هیدرولیک بعد ارتفاع 12 متر کاملا خطر ناک هستن و نباید درست شوند .
- چهارمین مسئله استفاده از ترمز یا پارشوت هست در بالابر های ارتفاع بالای 5 متر حتما باید از پاراشوت بهره برد متاسفنه این سیتم در بالابر های زیر سه متر خوب کار نمی کند ولی استفاده کردن از آن به ایمنی بالابر کمک شایانی خواهد کرد
- پنجمین مسئله کابین دستگاه هست که هر چه بصورت اسانسور یعنی کابین آسانسور درست شود بر ایمنی آن افزوده خواهد شد
- ششمین مسئله استفاده از سنسورهای امنیتی در جهایی که نمی شود از کابین یا در مناسب استفاده کرد یا جتی که نمیشه در حصار قرار داد و محلا رفت امد هست سنسورهای الکترونیکی در این موقع بکار میفتند و دستور ایست به بالابر صادر میکنند و مانع خطرات احتمالی میشوند
- هفتمین نکته هم در مورد ایمنی بالابر قرار دادن چاهک زیر بالابر و وصل کردن فنر ایمنی در ان هست که به هر علت بالابر سقوط کنه فنر ضربه آن را بگیرد و مانع ضربه خوردن سرنشینان ان شود
- همه این 7 موارد برای گرفتن استاندارد اسانسور یا بالابر باید مورد تایید قرار بگیرد
دستهها